Zwangeren topic🤰
- Bijgewerkt
Ohh wat een dotje, gefeliciteerd!! Hoe vinden de andere kinderen het?
En ik had het weer fout geraden! Zul je hebben dat als er een toch7 komt, ik natuurlijk wéér een jongetje raadt, want na 2 meisjes moeten de jongens wel weer aan de beurt zijn toch??
Toch6 gefeliciteerd.
Soturi Ben heel benieuwd of/hoeveel er uit gaat vallen. E had ook een kop vol maar ook dr rug helemaal vol met zwarte nesthaartjes. Dat heeft N niet.
Blue Zul je hebben dat als er een toch7 komt
laat man het maar niet horen Maar we hebben nu wel jongen meisje meisje jongen meisje meisje dus wat dat betreft klopt het rijtje wel. Alleen de maand/het seizoen niet
Vrijdag had ik controle. Extra echo gehad omdat ze al dagen rustig was. Niet helemaal niet voelen maar wel duidelijk minder en zachter. Maar alles was nog in orde. Daarna gekeken of vk kon strippen. Had 1cm, was echt een tegenvaller na al weken gedoe en gerommel. Maar goed, ze kon strippen zei ze dus probeer maar. Gewoon 0,0 resultaat, nog geen druppel bloed. Nou daar was ik zaterdag echt megasagrijnig van. Arme man en kinderen Zondag opgestaan met "oke, mijn lijf is er dus duidelijk nog niet klaar mee, ik loop nog wel tot 41 weken en dan gaan ze maar snijden want blijkbaar is mijn lijf vergeten hoe het moet". Gedurende de ochtend wel wat krampen en rond 12u slijmprop verloren. "Oke, blijkbaar doet dit toch wel wat". Na de lunch naar bed gegaan want het begon wel serieuzer te voelen. Dus dat zou dan óf slapen en het stopt óf het wakker blijven en zet door zijn. Uiteindelijk kwam er van slapen niks maar frequentie van 5 weeën per uur is nou ook niet echt heftig dus niks gezegt. Zelfs tussen kwart voor 5 en 5 nog met een vriendin geappt dat man nog wel naar de kerk kon enzo. Onder het avondeten veranderde het ineens van 10-13min naar 3-4min
Oke, even douchen en dan beslissen. Maar was nog niet in de douche of ik voelde dat ik éérst de vk moest bellen en niet eerst douchen "en zien wat het doet". Man op de hoogte gebracht, mijn ouders gebeld of de oudste 3 met pa naar de kerk konden (want kan tenslotte toch nog lang duren + rust om me heen) en ma kon thuis blijven (want zou oppassen en voelde alsof het ook wel snel kon gaan). Nou dat was allemaal nog voor 18u. Ik bleek al 4 cm te hebben dus gelijk alles in gang om naar het ziekenhuis te gaan. Weeën voelde echt wel serieus maar nog heel goed te doen. Baalde alleen vreselijk dat ik niet mocht douchen want moest aan de ctg blijven en die mocht niet onder de douche. Tegen 20:30 gevraagd of de vk wel vliezen mocht breken zodat elektrode kon (want dan mocht ik wel onder de douche). Dat mocht wel maar zei ze, ik mag niet de elektrode plaatsen dus vind je het goed als de vk van het ziekenhuis het doet? want dan kan het in 1 handeling. Nou prima. 20:36 vliezen gebroken, 20:37 elektrode geplaatst en 20:38 is N geboren
dat was letterlijk 1 gewone wee nog tijdens plaatsen van elektrode en 1 perswee
Bleek met vliezen breken 8cm te hebben al. Toen ik dat hoorde had ik al van "die douche kan ik vergeten, dat red ik niet", dat bleek dus ook wel Maar gelukkig waren die amper 2 minuten wel genoeg om mentaal te schakelen, mede omdat ik al in mn hoofd had dat het wel heel snel kon gaan zodra vliezen zouden breken.
Helaas had ze wel in het vruchtwater gepoept dus moesten eigenlijk 6u ter observatie blijven. Uiteindelijk wel toestemming gehad om naar huis te gaan dus tegen middernacht lekker thuis.
Al met al gevoelsmatig bevalling van 3,5u gehad (omdat heel de middag niet serieus genoeg voelde, meer voorbereidend).
Kijk er goed op terug. Niet alles ging zoals ik wilde. Zowel door miscommunicatie/niet begrepen hebben dat de ctg sowieso continu moest ipv alleen halfuur controle. En de gyn waarmee was overlegt of ik semi poliklinisch mocht had niet met het ziekenhuisteam overlegt dus die werden voor het blok gezet. En de dienstdoende gyn had voor mij in die dienst een minder goede bevalling gehad hoorde ik gisteren. Dus die was absoluut niet blij met zo'n eigenwijs hormoonmonster Maar de vk èn de verpleegkundige die de ctg begeleidde hebben echt op hun strepen gestaan voor me dat we gewoon het plan gingen volgen, met de enige wijziging dat de klinisch verloskundige dan wel even kwam kennis maken en nog een keer doorspreken.
En ik wilde haar zelf aanpakken maar daar was geen tijd voor dus dat is alleen maar positief dat dat niet lukte. En door de snelheid was de klinisch verloskundige nog wel op de kamer en die heeft foto's kunnen maken.
En toen zei man: het is toch een meisje! Na 3x checken geloofde ik dat ook wel ja Had toch best in mn hoofd dat het een jongetje zou zijn
Toch6
Gefeliciteerd!!
Ik was deze week niet zo actief, dus helemaal gemist.