Drie dagen geleden heb ik speelgoed op marktplaats gezet, voor een vaste prijs (€35). De mogelijkheid tot bieden had ik uitgezet. Ik kreeg vrijwel direct een berichtje van iemand. We hebben wat heen en weer geschreven. Telkens reageerde hij snel (binnen een paar uur). Hij vroeg of ik het ook kon verzenden. Ik regaeerde dat dat wel kon, maar dat ik even moest uitzoeken wat de verzendkosten zijn en dat die voor de koper zijn. Hij reageerde met "uiteraard".
De volgende ochtend ben ik meteen naar de Primera gegaan om te vragen wat het kost om het pakketje te verzenden (€6,95). Diezelfde ochtend heb ik hem dat laten weten. Hij reageerde met "zullen we er dan incl. verzendkosten €40 van maken?" Ik heb vervolgens aangegeven dat ik al had gezegd dat de verzendkosten voor de koper zijn en dat ik er echt €35 voor wil hebben, omdat ik dat al scherp geprijsd vind. Daarna heb ik niks meer van hem gehoord. Dat was eergisteren. Ik kan wel zien aan de groene vinkjes dat hij mijn bericht gelezen heeft. Ik heb gistermiddag nog een berichtje gestuurd, met dat ik niks meer van hem gehoord heb en of hij van de koop afziet, of het speelgoed toch wil kopen. Maar daarop dus ook geen reactie.
Nu heb ik nog een andere koper, die al heeft aangegeven de vraagprijs te willen betalen (zij wil het komen halen). Kan ik het naar die eerste geïnteresseerde maken om het nu aan haar te verkopen? Ik vind het eigenlijk niet zo netjes, want hij was wel eerst, dus ik vind eigenlijk dat hij het eerst recht heeft om het te kopen. Maar ik ben bang dat als ik langer wacht, dat die tweede koper zich dan terugtrekt omdat ze het al ergens anders heeft gevonden.