Ja, weerwolven ken ik. Het is weer bijna halloween, dus er staan al twee weerwolf-avonden in mn agenda 😄
En ik heb wel wat gezocht op internet voor inspiratie, maar het ding is: we spelen nu met onze toneelvereniging een Shakesperiaans stuk. Een van onze leden heeft zelf supermooie kostuums gemaakt. Na de voorstellingen gaan die naar de zolder of op marktplaats voor wat de gek ervoor geeft. Zonde, eigenlijk. Dus nu wilde ik nog iets bedenken om die kostuums nog te gebruiken (en nog wat geld op te halen voor een verbouwing in ons theater), en aangezien ik, en nog een paar leden, dol zijn op puzzels bedenken (we hebben van de zomer ook een escaperoom gebouwd in het theater) dacht ik dat wij vast ook zo'n moorddinerscript konden schrijven.
Maaaarrrr... een beetje ervaring vanaf de andere kant (als speler) is toch wel handig, realiseer ik me nu 😅
Dus het script moet passen in de late middeleeuwen, en met karakters waar we kostuums voor hebben.
En dan kan ik op basis daarvan wel een eenvoudig whodunnitje schrijven (de voorbeelden die ik tegenkom op internet zijn ook niet heel complex).
Maar ik zit nu meer met issues als: hoe blijft er een soort progressie in het spel? Met weerwolven vallen er steeds mensen uit ('s nachts vermoord of overdag geëxecuteerd) en krijgen de burgers steeds meer info (de heks weet bv wie zij een keer gered heeft en dus onschuldig burger is. De ziener heeft veel informatie.). Dus uiteindelijk leidt dat sowieso naar een uitkomst. Hoe werkt dat bij een moorddiner? Krijg je gedurende het spel ook steeds brokjes info die leiden naar de schuld of onschuld van spelers?