Ik ben echt zo f***ing boos op mijn dochter! 🤬 Toen ze uit school kwam had ze een streep van stift op de mouw van haar shirt. Ik zei al meteen: " o jee, R. dat is toch niet van je white board stiften hè? Want die vlekken gaan er niet meer uit." Wel dus. Ik balen, want het is een gloednieuw shirt. Ze had het vandaag voor de eerste keer aan.
Net aan tafel keek ik er eens goed naar en toen viel me iets raars op. Het is echt een kaarsrechte steep van ca. 8 cm, perfect langs een sticksel. Dat krijg je nooit per ongeluk zo. Ze heeft het dus gewoon expres gedaan! Haar meteen ermee geconfronteerd en vervolgens is het huilen en heeft ze spijt, maar ze kan niet zeggen waarom ze het deed. Ze kan niet zeggen wat ze op dat moment dacht, of wat ze op dat moment voelde. En ze weet dat vlekken van die stiften er niet uit gaan, want ze heeft wel eens eerder (per ongeluk) vlekjes daarvan gehad en ik heb haar meerdere keren op het hart gedrukt voorzichtig met die stiften te zijn.
Echt, wtf, wáárom doet ze dit soort dingen? Ze heeft echt nul impulscontrole. Ze heeft dit jaar ook al twee keer expres in een pyjama geknipt (heb de tweede keer van geld uit haar spaarpot een nieuwe gekocht), krast nog steeds regelmatig met pen of stift op de tafel of het plastic tafelkleed, of met potlood op de vloer. Ik begrijp het gewoon niet. Dit is toch niet normáál voor een kind van 7?!
Ik weet gewoon niet wat ik hier mee moet. We gaan haar dit uiteraard weer van haar eigen zakgeld laten betalen, maar hoe kan ik nog tot haar doordringen, dat ze meer respect krijgt voor de spullen en kleding die we voor haar kopen en dat ze haar impulsen leert beheersen? Ik ben echt teleurgesteld. Het was zo'n leuk nieuw setje en nu is het mooie er in één keer al vanaf. 😥