Geen tips maar ik begrijp de frustratie. Mijn jongste is dan nog maar 4 maar oooh wat is ze af en toe vernielzuchtig. Alles moet gewoon stuk, boeken moeten verscheurd, bij die dikke kartonnen boeken trekt ze gewoon de laag eraf, overal moet op gekeurd worden, momenteel zit de raamstift op de tv kast, skippybal en vloer. Stickers worden overal opgeplakt, lege wc rolletjes worden verscheurd en versnipperd, en opgegeten, ze kliedert zichzelf continu overal onder. Speelgoed wat uit elkaar kan wordt uit elkaar getrokken waardoor er regelmatig wat stuk gaat of kwijt raakt. Het matrasje van haar poppenwieg trekt ze regelmatig stukken af, een deel daarvan zit nu in glazen kruiken die in het raam staan en dat krijg je er dus niet uit. Een schaar mag ze dus ook echt nog niet want ik zie al gebeuren wat jouw meisje doet. De muren wierden gelukkig niet meer beklad met stift en potlood, dat was ik zo zat dat ze daar gewoon elke keer mee door ging al werd ik nog zo boos dat ze, heel slecht van mij ik weet het, een tik op haar billen gehad heeft. Toen is dat eindelijk gestopt, met haar praten werkt ook niet, ze heeft je gewoon de aandacht niet. Op de trap o.i.d. helpt ook niet. Zelf schoon laten maken of spullen afpakken ook niet. Ze doet precies waar ze zelf zin in heeft. Ze kan nu beloven het nooit meer te doen maar een uur later doet ze het gewoon weer.