(DISCLAIMER: Dit is mijn persoonlijke ervaring!)
Oke, je hebt net vakantie gehad en je voelt je weer lekker, want uitgerust. Maar hoe zou je je weer voelen als dat vakantie-relaxed-zen gevoel weer weg is ge-ebt, je weer in je normale routine zit, je leidinggevenden zich toch niet houden aan hun beloftes want druk druk druk, de vernieuwingen in het systeem niet zo werken EN je ook nog eens zo'n freaking lange reistijd hebt? Dit was ongeveer mijn situatie. Ik kreeg geen energie meer van mijn werk, maar wel van mijn hobby. Dus heb ik na 2 jaar twijfelen de knoop doorgehakt en ben ik fulltime zzp-er geworden.
Na een vakantie zet je alles weer in nieuw perspectief, die verandering komt er wel! Om er uiteindelijk achter te komen dat er eigenlijk niets is veranderd, behalve jouw eigen gevoel na die vakantie.
Sinds ik voor mezelf ben begonnen, ben ik heel straight forward: Als je niet happy (meer) bent in je werk, is het tijd voor verandering. Je werkt 4 dagen per week, dan moet het tenminste leuk genoeg zijn om voor uit je bed te komen.
De CAO is wel een ding, dat kan ik me voorstellen. Maar zoals er hier boven ook is gevraagd: Zou er echt niks te regelen zijn? En werken in de weekends lees ik, hmmm, dat zou voor mij wel een absolute no-go zijn. Maar ik weet niet hoe jij daar in staat? En wat betreft je stress als je in je eentje de beheerder bent: Alles is in het begin moeilijk, maar na een paar weken heb je daar de routine ook in gevonden en gaat het waarschijnlijk allemaal vanzelf. Toch?
Oftewel, ik snap je dilemma. Stel nou dat je niet in gaat op deze nieuwe baan, zou het dan wel een optie zijn om eens verder te kijken wat er qua banen te vinden is? Wie weet loop je tegen de perfecte baan aan, waar alles helemaal is zoals jij het wilt 🙂