Vandaag is eigenlijk een kutdag, maar ik wil proberen mij op het positieve te focussen. Hele dag gewerkt met het gevoel continue 10 stappen achter de feiten aan te lopen. Volgens mij heb ik alles wat echt af moest, wel af gekregen en de rest loopt niet weg (poging tot positieve draai). Bij thuiskomst begon man meteen te roepen dat de druif voor morgenochtend gesnoeid moest worden, want de schilder kon er anders niet bij. Stomme rotdruif gesnoeid (toch best goed). Aan tafel zat dochter de hele maaltijd te panieken dat het zo hard waaide en dat ze bang was dat het dak van het huis eraf zou waaien. Hier gaat het al drie dagen op rij, dag en nacht over. Ik merk dat ik er behoorlijk klaar mee ben en dat ik niks meer over dat stomme dak wil horen. Plus dat ik wil dat ze vannacht weer in haar eigen bed blijft liggen. Dat dak wordt daar niet anders van als ze bij ons ligt. Ik heb in ieder geval drie dagen lang een poging tot geduldig reageren gedaan 🙄.
Net bedacht waar ik nu behoefte aan heb in een poging om mij beter te voelen. Plan: Sport afzeggen, lang onder de douche gaan, daarna voor de kachel een snicker eten en mijn nieuwe potloden, die vandaag zijn binnengekomen, testen.