[verwijderd] Misschien moet je je er gewoon bij neerleggen dat je nu eenmaal anders bent dan anderen? En ja er zijn altijd mensen die je maar raar vinden, en dan? Ik kan me daar dus echt niet meer druk om maken. Bovendien doe je het toch nooit helemaal goed op de een of andere manier. Dus waarom nog proberen? Ik doe tenminste waar ik zelf zin in heb. Dat zij zich allemaal maar aan willen passen, prima, ga je gang maar. Maar omdat al die mutsen (niet jij maar alle keurige types) nou buigen voor sociale druk, betekend niet dat ik dat ook moet doen he. Want dat is wat er in mijn beleving vaak achter zit bij sociale druk en afkeurende blikken. Dat idee van, ik houd mij keurig aan de regels, en nu wil ik dat jij hetzelfde doet. Nou, dat vertik ik dus. En wat iedereen daar van vind, is niet mijn probleem.
De mensen om mij heen waar ik een fijne en goede band mee heb, die vinden juist mijn eigenheid van meerwaarde. Mijn scharrel zegt tegen mij dat het precies dat punt is, waardoor hij is gevallen op mij. Omdat het me anders dan anderen maakt. En het is toch ook heel duf als iedereen hetzelfde zou zijn? Uiteindelijk is het dus toch heel cliché jezelf durven zijn. En je daar niet voor schamen.
Nou dit was mn TED Talk. Thank you for reading. 😁