We waren al onder behandeling bij de kinderarts voor iets anders.
Ze vraagt altijd ook even hoe het voor de rest met hem gaat en ik heb in januari aangegeven dat ik mijn twijfels had over de taalontwikkeling. Ze gaf toen aan dat hij wat laat was, maar het nu nog op gang kom komen.
Hij is vervolgens 3 maanden stil geweest en is mede daardoor doorgestuurd naar de logopedie.
De logopediste probeert spelenderwijs met hem te oefenen en heeft hierbij opgemerkt dat hij in hetzelfde riedeltje blijft hangen 'deurtje open, deurtje dicht' en bijvoorbeeld kopjes in elkaar zetten en uit elkaar zetten.
Als hij met leeftijdsgenootjes is, zie je gewoon een duidelijk verschil.
@[verwijderd] het laatste stukje wat je schreef, deed mij wel even een traantje wegpinken, ik vergeet namelijk soms echt te genieten.
@[verwijderd] de logopediste heeft contact gehad met de kinderarts om met spoed een afspraak in te plannen en we kunnen over 3 weken al terecht. Wat een verschil met Frankrijk 😱.
@[verwijderd] de achterstand is door onszelf opgemerkt en bevestigd door logopedie.
Hij gaat vanaf volgende maand naar de psz en ik hoop wel dat hij daar vooruit gaat. Maar tegelijk maak ik mij zorgen of hij daar wel begrepen wordt of hij wel mee kan spelen.
@Manque ik merk vooral frustratie bij hem, hij wil wel, maar het lukt hem niet.
Ik ben vooral bang dat hij anders zal zijn dan anderen. Mijn broer is dat ook en is hierdoor enorm gepest en het leven dat hij nu leidt, gun ik mijn zoon écht niet (geen vrienden, opgesloten in zn eigen wereld).