Weet iemand of dit een koortslip is of (beginnende) krentenbaard?

Mijn dochter heeft deze blaar op haar lip. Zaterdag heeft ze gespeeld met een kindje die achteraf krentenbaard bleek te hebben.
Ik vind het zelf op een koortsblaar lijken maar die heeft ze niet eerder gehad en ze is er ook niet mee in contact geweest.

Als ik Google lees ik dat een koortsblaar jeukt. Zij zegt dat het wel pijn doet maar niet jeukt.
Ik heb zelf geen ervaring met een koortslip dus ik weet niet hoe het voelt.

Dat ziet eruit als een koortsblaar. Mijn koortsblaren jeuken ook niet, maar doen wel pijn.
Ik zou er trouwens niks op smeren, helpt allemaal helemaal niets. 🙈

Krentebaard is meestal een beetje gelig, ik denk dus dat dit dan eerder een koortslip is. Hier plak ik er bij de oudste zo’n zovirax doorzichtig vliesje over, dat dekt het af. Qua snelheid genezing maakt het volgens mij niks uit.

Edit; die koortslippleistertjes zijn van Compeed zie ik nu.

Ik vind het meer op een koortsblaar lijken dan krentenbaard.

Bedankt voor de reacties!

Ben er ook bang voor dat het een koortsblaar is 🙁
krentenbaard is niet fijn maar een koortslip kan steeds terug komen en dat ik ook wel heel sneu voor haar 🙁

Ik twijfel nog over wel of niet een pleister. Het gaat dan misschien niet eerder over maar dan is het mischien niet meer besmettelijk?
Zou het erg vervelend vinden als m’n jongste het ook krijgt.
Zij heeft een hele geschiedenis met minder weerstand, een slecht immuunsysteem, veel ziek zijn/ziekenhuis en dat gaat nu gelukkig wat beter.

Stomme blaar!