Snap dat t moeilijker kan voelen als t voor altijd is. Idd goed etiketten lezen en vooral t begin is lastig. Ik herken t ook wel beetje hoor. Heb ik bijv zin in wat lekkers en dan bij veel denken oh nee zit melk in kan niet.
Mac donalds ff de app downloaden kan je alles checken. Sporen van kan je gewoon eten dit moeten ze eig vermelden. Maar bijv de mac chicken kan je eten.
In restaurants tis jammer dat je nu deze ervaring hebt want mijn ervaring is ook dat ze ontzettend behulpzaam zijn.
Verder mijn advies bij twijfel niet doen. Ik was laatst in snackbar en vroeg weet u waar melk in zit zei hij nergens in. Dat klopt gewoon niet dus ga ik de gok niet wagen. En als je ergens gaat eten bijv ouders denk niet oh in die wij hebben zit geen melk dus kan wel. Ander merk kan t ineens anders zijn. En bakboter, gepaneerd vlees, brood, beleg, kan altijd melk in zitten.
Ik ben trouwens geschrokken wat voor last je kan krijgen van lactose/melk. Eet nu 3 maanden volledig koemelkvrij. Gister, lang verhaal maar kwam erop neer kon niet anders likje softijs van mn dochter genomen en heb hele avond krom gelopen van de buikkrampen. Al wel gehoord dat als t een poos niet eet dat je er erg last van kan hebben als t weer binnen krijgt maar zo heftig? En dat kan toch niet gezond zijn? Wie heeft verzonnen dat koemelk goed voor je is dacht ik echt haha. Maar goed dat is een heel andere discussie