Mijn dochter heeft nu uiteindelijk toch een dopper. Eerst had ze zo'n pop up beker van Mepal. Die vond ik als moeder heel fijn, want het kind hoeft de dop nooit open te draaien dus ook minimaal kans op lekken. (Ik denk dat de meeste lekkages het gevolg zijn van het niet goed opdraaien van de dop door het kind, na het drinken van een deel van de drank.) Na een tijd (twee jaar ofzo!) kwam ik er echter achter dat dochter die beker niet heel fijn vond drinken. Ik heb het toen zelf geprobeerd en je moet er inderdaad best hard aan zuigen om er drinken uit te krijgen. Aangezien mijn dochter sowieso al weinig drinkt en zij bleef volhouden dat ze deze niet fijn vond, ben ik toch over gegaan op de dopper. Ik moet zeggen dat we daar beiden heel tevreden over zijn. Het zijn geen goedkope drinkflessen, dus in die zin is het even een investering, maar ze gaan vervolgens ook jaren mee. En het opdraaien van de dop kan bijna niet misgaan, dus alsnog nooit lekkages. (Die doppen van drinkbekers draaien wel eens schuin op de beker, maar dat hebben jonge kinderen dan meestal niet door.)