Trees Hoe controleer je dat? Hier op de middelbare school gaan ze na schooltijd of in de pauze regelmatig naar de supermarkt en ik heb niet de illusie dat ze daar enkel appels kopen. Moeten ze dan bonnetjes inleveren, zodat jij het kan checken?
Omdat hun bankrekening is gekoppeld aan die van mij, kan ik zien waar ze welk bedrag pinnen. Maar echt helemaal checken kan ik het niet inderdaad.
Hier was het dus ook zo dat toen dochter naar de middelbare ging. Er ineens verdacht veel gepind werd bij de Lidl die naast school staat. Ik spreek haar dan wel op aan, maar echt helemaal uitbannen doe je het natuurlijk niet.
Nu vind ik dat op de middelbare niet zo erg meer. Alleen in het kader van gelijke behandeling heb ik gewoon 1 regel die voor iedereen hetzelfde is. En omdat het eigenlijk niet mag, blijft het binnen de perken en op school. Zodat niet de jongste ook mee wil doen.
Als ze eenmaal zelf een baantje hebben word het anders. Dan hebben ze het zelf verdiend en moeten ze zelf weten waar het aan uitgegeven wordt.
Ik heb de regel ooit ingesteld voor de oudste. Als ik die niet afremde ging alles op aan chips en saucijzenbroodjes en dat vond ik de bedoeling niet.
Dochter is er overigens uit zichzelf mee gestopt. Ze vond het nogal een dure grap. Bij de jongste zal ik er denk ik weer wat meer op moeten letten. Die heeft al helemaal geen rem met eten en zit al tegen overgewicht aan.
Trees We wilden ze zo snel mogelijk laten wennen aan digitaal geld/ online bankieren.
Klopt. Dat wilde ik ook. En daarnaast is het ook een stukje gemak want met cash zakgeld geven vergat ik het om de haverklap. Soms was er ineens drie weken voorbij en wist ik helemaal niet meer wanneer ik het voor het laatste gegeven had. 😬