iMoeder ik denk dat als je nooit meer een beha zou dragen dat je hier zeker wel aan gewend kan raken. Dat het op de duur ook niet vervelend is en zelfs prettig is. Het schijnt serieus zo te zijn dat je borsten er steviger van worden en dat je dan zonder kan. Als je het bijna nooit doet, is het logisch dat het niet prettig voelt. Je borsten zijn gewend om van buitenaf steun te krijgen en dan moeten ze het plotseling zelf doen. Het is natuurlijk niet iets wat je moet doen, als je er geen behoefte aan hebt. Blijft altijd een persoonlijke keuze, maar ik wil er vooral mee zeggen dat het niet onmogelijk is voor grotere cupmaten. Ik heb echt alle soorten en ook hele grote maten voorbij zien komen op campings.
Overigens draag ik dus wel een beha vanwege sociale conventies 😬. Anders zou ik enkel hoog uitgesneden, wijde truien met donkere en dikke stof kunnen dragen. Licht doorschijnende stof, wat lager uitgesneden stof, dunne stof etc. vind ik niet geschikt icm beha-loos zonder dat ik direct mijn hele handel direct wil blootgeven.
Als het echter even mogelijk is, vind ik zelf wel hoe minder aan mijn lijf, hoe vrijer het voelt. Naakt is toch het fijnst, als het warm is. Maakt voor mij niet uit hoe lekker een beha (of überhaupt een kledingstuk) ook zit. Zonder kleding vind ik altijd fijner, maar het is mij ook met de paplepel ingegoten. Ik snap ook heel goed dat de meeste mensen helemaal geen ervaring hier mee hebben en geen beeld hebben (of een verkeerd beeld en denken dat een naturist en nudist hetzelfde zijn) van deze levenswijze hebben en het vreemd vinden. Het is dat mijn man zich naakt echt niet prettig voelt in een groep mensen, maar anders zou ik nu zelf ook nog steeds naar naturistencampings gaan. De hele levensfilosofie achter het naturisme spreekt mij enorm aan.
Van niet perfecte outfits, naar beha-loos, naar naturisme 🤔.