👌 teken voor whitepower
Manque Hierdoor weet je het toch ook allemaal gewoon niet meer. Die kent het als dit, die is dat. Zo wordt straks alles verkeerd opgevat en kunnen we niks meer. It’s all in the eye of the beholder.
Ik kende ergens wel het teken zoals Imoeder het liet zien op de foto maar wist niet dat de emoticon er aan verbonden was.
[verwijderd]
Heb je ook nog.
[verwijderd]
Das toch gewoon
[verwijderd]
Geniaal hoe zo'n serieus onderwerp op seks-in-plaatjes en klap-spelletjes uit komt
[verwijderd] En dat is? Aftrekken?
Het artikel is trouwens satire. Echt heel lomp hoe die dame van Jinek nu met een balk over haar ogen wordt neergezet als crimineel, maar GeenStijl probeert op 'grappige' manier een punt te maken.
[verwijderd]
Manque Maar hoe is dit dan satire? Hoe weet men dan wat wel en niet echt is? En hoe is dit grappig? En welk punt willen ze maken? Ik snap er echt geen klap van.
- Bijgewerkt
[verwijderd] Van de zomer is er gedoe geweest dat Marine le Pen dat symbool maakte;
Daar kwam toen uit geen stijl hoek veel ‘je mag tegenwoordig ook niks meer’ commentaar op. Waarvoor op zich ook wel een beetje wat voor te zeggen viel want het kan ook gewoon ‘prima’ betekenen. Dus denk dat het punt dat Geen Stijl wil maken, is dat ze nog een keer hun ‘alles is tegenwoordig racisme’ gehuil willen benadrukken..
- Bijgewerkt
[verwijderd] GeenStijl noemt alles dat door de NPO wordt uitgezonden (Jinek, Pauw, DWDD) 'linkse meda'. En GeenStijl beticht de linkse media ervan dat zij elk niet-links geluid (zoals dat van hen) beschuldigen van racisme. Nu keren ze het om en beschuldigen zij de linkse media (redactie van Jinek) ervan dat ze zich racistisch uiten. Maar het is overduidelijk flauwekul; de redactie van GeenStijl weet heus wel dat die mevrouw van de Jinek-redactie heel onschuldig het OK-teken geeft. Eigenlijk zeggen ze op deze manier: Kijk hoe makkelijk je iemand die het niet kwaad bedoeld, kunt beschuldigen van racisme. Waarmee ze zichzelf (en andere 'rechts-georiënteerde media) vrijpleiten van het doen van racistische uitingen. Vandaar ook de juxtapositie van die personen. Ze willen aantonen hoe kort door de bocht de gedachtengang van de linkse media was toen ze de rechtse terrorist en Marine LePen naast elkaar zetten terwijl ze het OK-teken maakten. En daarmee beweren dat LePen een rechts-extremist is. Door die 3e foto eraan toe te voegen maak je die dame van Jinek ook een rechts-extremist.
Maar het is m.i. een lomp slechte vergelijking (zoals GeenStijl die wel vaker maakt), want de overeenkomst tussen LePen en de rechts-extremistische terrorist is dat ze allebei racistische uitspraken doen. In tegenstelling tot deze complete rando van de redactie van Jinek (die dit volgens mij helemaal niet verdiend heeft en er aan d'r haren bijgetrokken wordt). Al snap ik het gedoe om dat OK-teken van LePen ook niet.
- Bijgewerkt
iMoeder deden jullie nooit zulke spelletjes dan? Toen wij vroeger naar de middelbare school gingen met de bus, deden we onderweg ook altijd dat soort spelletjes. Als er een DHL, UPS of Klomp busje langskwam mocht je, als je de eerste was die 'm zag, iemand een tik geven. En wij kwamen dan altijd langs een UPS bedrijf, dus dan ontstonden er allemaal worstelingen omdat iedereen elkaar een klap wilde geven
iMoeder ik weet nog dat onze jongste een keer zei dat papa van aubergine houdt want dat had ze op zijn whatsapp gezien
Maar bij een interculturele communicatie cursus heb ik ook geleerd dat dit symbool voor seks staat in sommige landen. Duim omhoog trouwens ook geloof ik. Dus ik maak die symbolen niet meer. Dat het ook voor whitepower gebruikt werd wist ik niet.
Nou blij dat ik dat teken nooit geef. Ik wist het ook niet.