Een appje naar mijn schoonmoeder, naar aanleiding van wat ik een paar weken terug in 'wat je niet niet hardop wil zeggen' heb gepost:
Ik wilde dit nog even kwijt. Zodat ik het ook los kan laten nadat ik het uitgesproken heb.
Jullie hebben me namelijk best teleurgesteld met het niet komen op de verjaardag van V. Niet eens perse vanwege het niet komen. Want wat ik van E (mijn vriend, haar zoon) begreep, zat er toch ook nog wat frustratie richting mijn vader. En richting E uiteraard. Dat hebben jullie uitgesproken en dat is goed zo. En ik begrijp ook wel dat als je denkt niet gezellig te kunnen zijn, dat je dan liever niet komt.
Maar ik had het persoonlijk wel erg gewaardeerd als ik dan wel gewoon een berichtje kreeg dat het er even niet in zat. En niet pas nadat ik moest gaan vissen nadat mijn voorgevoel al zei dat jullie niet zouden komen. Nouja, dat is gebeurd en ik snap dat het ook een reactie uit emotie is.
Maar we zijn later bij jullie geweest en heb je met E alleen zitten praten. Ik ben vooral teleurgesteld in dat ik later geen excuses heb gekregen voor hoe het gegaan is met V haar verjaardag. Want voor zover ik weet, was je boos op E en niet op mij. Maar degene die met deze actie zit, is niet E. Dat ben ik.
Ik heb verder geen zin hier een enorm drama van te maken. Dus dat ga ik ook niet doen. Maar ik wilde het wel uitgesproken hebben.