Asociale droplul!
Op de plattegrond zie je mijn tuin. Gelijk achter de tuin ligt een grasstrook van een halve meter breed. Dan volgt een fietspad, aan de andere kant van het fietspad staan struiken, een strook van 4 meter breed, maar daar komen verder geen huizen op uit.
Nu lopen hier veel mensen met honden langs. En het gebeurd dus regelmatig dat er in de grasstrook achter onze tuin drollen liggen. En ik kan dus regelmatig de schoenen van de kinderen schoon maken (bij het zwarte stukje lopen wij de tuin uit). Afgelopen week was het weer een paar keer raak, zo goor!
Toen kwam er een puber langs, hond aan de riem paar meter achter hem. Puber keek op zn beeldscherm en lette verder niet op de hond. De hond kakte precies voor ons tuinhekje. Ik vroeg de puber vriendelijk of hij er de volgende keer voor wil zorgen dat de hond zijn behoefte aan de overkant van het fietspad doet, bij de bosjes waar niemand er last van heeft. Kreeg ik een grote bek terug. Dit was gemeentegrond dus hond mag daar poepen, heb ik niks over te zeggen, moet ik de tuin maar niet uitlopen etc. Toen werd ik boos, de ergernis van strontschoenen zat me al hoog en dan zo'n brutaal antwoord krijgen van een puber. Ik wees hem op de regel dat je van de gemeente ook de drollen van je hond behoort op te ruimen. Puber zegt dat dat smerig is en hij dat niet doet. Toen heb ik hem een asociale droplul genoemd.