Vulpen mijn oudste heeft 7 meisjes inclusief haar zelf in haar klas. Het zijn meisjes met hele andere hobby's en voorkeuren dan zij heeft. Met niemand heeft ze een echte klik en met de jongens nog minder. Vorig jaar is er een meisje bijgekomen, wat was blijven zitten. Gelukkig matchen zij wel, maar 1 vriendin hebben op school is wel heel erg matig. Verder nog 1 jongen waar ze af en toe mee speelt, maar daar kan ze niet gezellig mee nagellakken en Tinaβs lezen π.
Zij is echt een sociaal dier is. Op de camping heeft ze binnen een dag 10 meiden van haar type om haar heen verzameld. Dit zou ik haar thuis ook gunnen. Ik vind 25 kinderen in een klas ideaal. Is er toch net wat meer keuze en val je er minder snel buiten. 15 vind ik echt te weinig.
Mijn jongste heeft wel meerdere vriendinnen, maar ook in haar klas zie ik er kinderen buiten vallen omdat er te weinig keus is. Er is bijv. een heel slim jongetje, maar deze speelt vooral met 2 slimme meisjes bij gebrek aan andere jongetjes die cognitief ook voorlopen. Ik weet dat hij ook graag een vriendje op school zou willen hebben met dezelfde interesses.