Blue
Mijn man heeft erg adhd, maar daarnaast vind ik hem ook heel makkelijk.
In het huishouden en zo heeft hij vaste taken. Dus qua huishouding en kinderverzorging hebben wij echt een strakke planning, elke week dezelfde. En eigenlijk alles moet een routine worden anders wordt het vergeten. Zijn sportdagen zijn elke week hetzelfde etc.
Dingen die geen routine zijn en dus incidenteel, die pak ik allemaal op. En met oppakken bedoel ik dat ik niet perse alles zelf doe, maar hem er dan 20 keer aan help herinneren op het moment dat hij iets moet regelen. En eerlijk, heel vaak word ik er moe van een doe ik het toch zelf.
Daar zit van mij denk ik ook een beetje de scheidingslijn. Is het een routine en doen we dit vaker dan kan die het prima zelf en ga ik me er ook echt niet mee bemoeien en laat ik het gerust fout gaan. Maar zijn het incidentele dingen dan heb ik daar echt wel begrip voor en help ik wat meer.
Zijn probleem zit hem echter in het makkelijk zijn (liever lui dan moe) en mij willen gebruiken als zijn agenda, Google, personal Assistant enzovoort. Maar dat weiger ik.