Voor wie het zich nog herinnert van vorig jaar. De sport en spel in onze dorpen komt er weer aan en ook dit jaar zijn er weer allerlei spannende perikelen.
Uiteraard levert de voorbereiding van de playbackshow weer vermaak op. Vorig jaar was er een moeder die onwijs moeilijk deed over de kostuums. Dezelfde moeder is weer bezig.
De pubers gaan het dit jaar helemaal zelf regelen. Ik heb direct gezegd dat ik het dit jaar niet ga doen en geen van de andere moeders heeft het opgepakt.
De meiden hebben onderling een app groep over hun act. Daar zit ik of andere ouders niet in. Appt die moeder mij dat ze graag op de hoogte wil worden gehouden, wat daarin besproken wordt en wat haar dochter moet regelen. Haar dochter heeft forse leerproblemen, dus kan dit niet zelf. Terechte vraag, maar aan de verkeerde persoon, moeders 😝
Ik app: begrijpelijk dat dit moeilijk is voor je dochter. Het is natuurlijk voor haar erg lastig dat het dit jaar door geen van de ouders wordt begeleidt. Ik denk dat de kortste klap is als jij de begeleiding dan dit jaar op je neemt.
Zij: daar heb ik geen tijd voor. Ik ben erg druk.
Ik: vervelend dat je het zo druk hebt. Hopelijk vind je een van de ouders bereidt om het op zich te nemen. Zoals je weet ben ik er dit jaar verder niet bij betrokken. Veel succes!
Zij: volgens mij wil niemand.
Ik: sorry dan weet ik ook niet hoe het opgelost moet worden.
Ik vind het sneu voor haar dochter, maar het is niet mijn verantwoordelijkheid. Schijnbaar is de verwachting dat ik het ga oplossen, maar dacht het dus niet. Lees dan gewoon mee in de app van je kind of zo iets. Het is jouw kind, niet de mijne. Ik vind dat ik het heel tactisch van mij af heb gehouden 😇.