Zonnebloem Toen ik anticonceptie slikte was het helemaal erg
Dat had ik ook. Was voor mij ook de reden om te stoppen met hormonale anticonceptie.
Het verlaagt de bloeddruk. Het middel heeft in het begin best wel wat bijwerkingen, maar die verdwenen na een tijdje en de positieve werking bleef aan. Sinds het gebruik in 2018 heb ik nog 'maar' 3 aanvallen gehad. Daarvoor had ik er 3 in de week.
Ik had aanvallen van oogmigraine, vestibulaire migraine en aanvallen die een overlappend ziektebeeld van vestibulaire migraine en epilepsie lieten zien. Dat hield in: braken, halfzijdige gezichtsverlamming, nystagmus (schokkerige oogbewegingen) en afasie (onzin brabbelen). Na een aanval had ik nog dagen tot weken last van verminderde kracht in mijn spieren, liet van alles vallen, viel zelf ook om de haverklap omdat mijn evenwichtsorganen uitvielen. Ben een paar keer naar het ziekenhuis gegaan omdat de medische dienst van mijn werk dacht dat ik een beroerte had, maar dat was het dus niet. Metoprolol werk voor mij als een trein. En samen met een schildklierhormoon, antidepressiva en maagbeschermers een fijne cocktail om de dag mee te beginnen 😅