[verwijderd] Ik denk dat ik dit zou bespreken met H. De realiteit is dat ze mogelijkheid heeft en dat er dus nu geen enkele vorm van toezicht op is. En daar vind ik hun nog eerder te jong voor dan de seks op zich misschien. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop van harte dat ik nog even heb hiervoor, maar ik had op die leeftijd ook een vriendje en ben blij dat mijn moeder openlijk aangaf, ik vind het prima als jij er volledig achterstaat. Want dat zorgde dat ik bij mezelf te rade ging of ik echt achter onze stappen stond en maakte het voor mij mogelijk om het gesprek met hem aan te gaan. En als de andere ouder er mogelijk minder actief mee bezig is, dan wil ik nog een beter gesprek met mijn kind aangaan.
[verwijderd] Ik heb de ‘ze doen het toch wel, dan liever in mijn huis’ nooit goed gesnapt.
Je legt als ouder uit waarom je iets niet goed vindt, en daar sta je als het goed is achter.
Als ik zeg : ‘ik vind je te jong voor seks, maar je vriendje mag wel blijven slapen’ .. that makes no sense.
Ik denk dat de realiteit is dat je kunt uitleggen waarom je een kind te jong vindt voor seks, maar als ze het toch doen, dan doe je daar niet zoveel aan. En ja, dan heb ik liever dat ze het hier doen omdat ik denk dat de kans op verkrachting minder groot is als ik in de kamer ernaast lig. En ook dat kan ik nooit volledig voorkomen, maar ik heb hierin echt liever dat ik er nog een beetje zicht op heb. Ik wil vooral uitdragen naar mijn kinderen dat ik ze te jong vind, maar als ze als ze het doorzetten, doe het dan op een voor jou veilige plek en weet dan dat ik je er nooit om zal afwijzen. Daarbij wel gezegd hebbende dat ik uitga van een gelijkwaardige relatie. Een 15-16 jarige kan aankomen bij mijn 14-jarige dochter, een 20jarige ga ik echt anders behandelen.