Vrijdag de ogtt, ik ben er alweer zenuwachtig van. Ik moet gewoon iets eerder opstaan denk ik en dan wat water drinken zodat het spugen al gebeurd is voor ik de test ga doen. Volgens de site van de GGD mag ik wel wat water drinken en als ik dat toch weer uit spuug lijkt het me helemaal geen probleem. Mijn vader komt om even op te passen op de jongste, hij heeft zelf diabetes dus heb hem gevraagd zijn glucosemeter mee te nemen zodat ik zelf ook prikken kan. De vorige keer duurde het al wat langer voor ze eindelijk met de uitslag kwamen, de vk moest er zelf achteraan bellen, en nu zit het weekend er ook nog tussen. Met de meter van mijn vader kan ik dan zelf vlak voor ik de 2e keer bloed moet prikken meten, of als ik daarna thuis kom. Dan weet ik meteen of ik weer op diabetes moet rekenen. Als mijn vader bij mij thuis blijft afwachten, ik mag tussendoor gewoon naar huis, gaan we na de 2e keer prikken maar samen een broodje eten bij bakker Bart.
Ondertussen 24+4 weken zwanger, de tijd gaat heel snel. De baby beweegt heel goed, ik kan het ook steeds beter vanaf de buitenkant voelen. Als de baby echt druk is zie ik het zelfs hier en daar aan mijn buik. Mijn jongste geeft de hele dag kusjes en knuffels aan de baby en probeert door mijn navel heen naar de baby te kijken. Iedereen weet dat ik het geslacht wel weet maar vragen er gelukkig niet over door. Man gaat zelf eigenlijk al een beetje uit van een meisje omdat we er al 2 hebben, dus grotere kans op een 3e, en omdat mijn lijstje met meisjesnamen langer was. Dat lijstje is langer omdat ik het voor een meisje makkelijker vind namen te kiezen dan voor een jongen en een jongen wordt vernoemd dus dan is de keus nog minder. Man werd ook niet echt warm van de namen die ik mooi vind, maar laat het eerst even bezinken voor hij door gaat strepen. We hebben nog minimaal 14 weken om het eens te worden, bij de jongste wisten we het geslacht beide niet en hebben we op weg naar het ziekenhuis pas definitief de knoop doorgehakt voor de jongensnaam. Hij dacht dat we die naam nu wel konden houden maar die wil ik niet meerπ