Hier ook weer op controle geweest. Mijn bevalplan, of gebrek daaraan, besproken. De vk was er iig heel blij mee dat ik het gewoon op me af wil laten komen en pas beslissingen ga maken als ik dat nodig vind, positie, pijnbestrijding e.d. Ze heeft er wel een notitie van gemaakt hoe het bij de jongste met het hechten gegaan is. Ik móest van het ziekenhuispersoneel mijn dochter vast houden voor het eerste huid op huid contact, ook tijdens het hechten terwijl de verdoving niet werkte. Het deed heel veel pijn en ik moest ook nog eens opletten dat ik mijn nieuwe baby niet helemaal fijn kneep. Ze heeft het netjes gehouden en erbij gezet dat ik dat heel vervelend vond. En dat ik het niet leuk vond dat mijn man dochter niet vast mocht houden vlak na de geboorte. De vk begreep daar allemaal niks van, waarom moest papa wachten tot hij zijn kind vast mocht houden en waarom mocht hij dochter niet van mij overnemen terwijl ik overduidelijk heel veel pijn had tijdens het hechten. Zoals ik al dacht is de baby ook nog niet ingedaald, hoeft gelukkig ook nog niet. Over 2 weken weer een groei echo.