Ik snap wel wat je bedoelt, maar toch denk ik persoonlijk dat het wel goed is zoals het nu is.
Gisteren postte ik iets over de gezondheid van onze zoon en hoeveel gedoe dat met zich meebrengt in Ongegeneerd klagen. Daar komen vervolgens best wel wat reacties op, maar toch had ik er geen eigen topic voor willen openen. Een eigen topic openen doe je om reacties te krijgen. Een berichtje droppen in een containertopic doe je omdat je het kwijt wil, niet per se omdat je er reacties op wil. Dat die vervolgens toch komen, daar klaag ik niet over, want dat vind ik aardig, maar daar doe ik het niet om. Ik denk juist dat de mensen die lang doorgaan op een berichtje erop kunnen letten dat het een containertopic betreft en geen aparte discussie. Zeker als mensen elkaar herhalen en meerdere malen hetzelfde zeggen, denk ik wel eens: like gewoon het bericht van de persoon vóór je, want daar staat exact hetzelfde in...
Ik kan me ook wel eens (een beetje) storen als er flink afgedwaald wordt in een containertopic en het tientallen berichten over iets anders gaat, maar dan is het ook gewoon tijd om een eigen topic te openen om verder te praten, vind ik. Daar zouden mensen wat bewuster mee bezig kunnen zijn.
En, last but not least, het blijft allemaal geklets en interactie en daarin verlies je nu eenmaal makkelijk het format uit het oog 🙂 Wel goed dat je het aanstipt, ik denk dat een hoop mensen zich er niet bewust van zijn.