4 fictionele karakters
- Bijgewerkt
Ik:
De non (sister Michael) uit Derry Girls https://www.youtube.com/watch?v=zogCo3flBsc
Larry David uit Curb your Enthousiasm
Maya Rudolph uit SNL/Up all Night
Sasha Velour, alter ego van Alexander Steinberg
(nr 2, 3 en 4 liggen volgens mij erg dichtbij hun niet-fictionele karakter, maar goed)
Hermione Granger uit Harry Potter
Seven of Nine uit Star Trek Voyager
Alice uit Alice in Wonderland
Jadzia Dax uit Star Trek Deep Space Nine
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Belle - belle en het beest
Lorelai Gilmore - gilmore girls
Fred - Angel
Sara Lance- Arrowverse
[verwijderd]
Lijkt me gek als je je (deels) kunt identificeren met iemand/een karakter. Ik ben nog nooit een karakter tegengekomen waar ik mijzelf in herken
[verwijderd] nou ik wel hoor, in Assepoester.
[verwijderd]
Garfield
Emily Thorne - Revenge
Penny - the big bang theory
Donna - suits
[verwijderd]
[verwijderd] ik ook niet volledig hoor, Sara Lance begint als assassin en is tegenwoordig captain op een tijdmachine dus dat is niet herkenbaar (helaas ), maar ik kan me identificeren met haar persoonlijke groei. Zo heb ik van alle karakters een deel die samengevoegd wel overeenkomen met mezelf.
- Bijgewerkt
Ted Mosby van How I met your mother : Ik was ook lang op zoek naar mijn grote liefde en nooit opgegeven.
Hachi : Ik ben ook heel trouw en loyaal
Garfield : Ik ben gek op lekker eten
Cady Heron van Mean Girls : Altijd bij een populair groepje willen horen maar uiteindelijk mijn eigen ik gevonden.
Sheldon Cooper uit The Big Bang Theory; nerd, regide, ongeduldig als anderen het niet bij kunnen houden
Sansa Stark uit Game of Thrones; door schade en schande sterk geworden
BβElanna Torres uit StarTrek Voyager; inventief, slim, explosief
Phoebe uit Friends; beetje gestoord en lolbroek
- Bijgewerkt
[verwijderd] Dat is inderdaad een beetje het idee, dat je een aantal karaktereigenschappen van jezelf herkent in (vaak stereotype) fictionele karakters @[verwijderd]
Misschien handig als iedereen erbij zet welk stukje van het karakter jou omschrijft. Ik ken niet alle karakters die hier voorbij komen of weet even niet welk stukje van het karakter je bedoeld
[verwijderd]
iMoeder
Belle - boekenwurm, gek op haar vader, lastige relatie met mannen
Lorelei - alleenstaande moeder, slechte band met haar eigen moeder, leeft op koffie
Fred - lief, verlegen, introvert, maar als ze zich op haar gemak voelt kan ze best badass zijn.
Sara Lance - worstelt met haar zelfbeeld en schuldgevoelens over haar verleden, outsider.
Maarten Koning (Het Bureau) - de manier van kijken naar mensen, de manier van denken over wat echt belangrijk is, met z'n tweeΓ«n tegen de wereld, ik weet niet eens of ik me met hem identificeer of dat mijn manier van denken voor een groot deel door zijn boeken bepaald is
En uit Harry Potter:
Hermione Granger uit de eerste paar boeken - boekenwurm, houden van regels
Luna Lovegood - het volledig immuun zijn voor groepsdruk
Neville Longbottom - schrikachtig en onzeker
[verwijderd]
Garfield - ontzettend lui en een vreetzak. (Me als de kinderen op bed liggen)
Emily Thorne - Revenge, slim, badass en wraakzuchtig (sorry, slechte eigenschap)
Penny - the big bang theory, omringt met nerds, meer kunnen dan ze zelf denkt
Donna - suits, way ahead of Harvey. Slim neemt na jaren ondersteunend te zijn heft in eigen handen.
iMoeder
Hermione: hou veel van leren, altijd lievelingetje van leerkrachten terwijl ik dat niet probeerde, soms een betweter, slim, zoek alles op wat ik wil weten, trouw in vriendschappen
Seven: veel normale menselijke dingen zijn voor mij onlogisch en die probeer ik te begrijpen, net als zij streef ik vaak naar perfectie en dat kan ik soms moeilijk loslaten. ik kan afstandelijk en bot overkomen terwijl ik dat vaak niet in de gaten heb omdat ik mezelf gewoon eerlijk vind. veel gevoelens vind ik 'irrelevant' terwijl ik ook wel weet dat ze dat eigenlijk niet zijn.
Alice: nieuwsgierig, veel fantasie, soms voelt de wereld voor mij ook als een soort wonderland waar allerlei wonderlijke rare dingen gebeuren.
Dax: zij is jong maar tegelijk ook heel oud (zo voel ik me vaak), laat zich niet makkelijk verleiden door mannen, blijft bij zichzelf, valt op een krachtige sterke man met een behoorlijk temperament