Femkes
Gelukkig ervaart je zoon en school geen ernstige last. En kun je gelukkig even wachten totdat je aan de beurt bent. Mijn huisarts was heel makkelijk haha. Ik zei school wil een doorverwijzing. Ik heb wat dingen genoemd waar ze tegenaanlopen en klaar.
Wij hebben zelf gekozen voor een orthopedagoog. Maar zij deelt die praktijk maar met 1 ander persoon, dus lange wachttijd. Maar in principe is dat ook niet erg. We zijn volgens mij bijna aan de beurt.
Eerst zag ik wel tegen de onderzoeken op omdat wij en zoon er geen 'last' van hebben. Behalve zijn pubergedrag. Het is vooral de juf die niet zo goed weet hoe ze met hem om moet gaan. Dit speelt al sinds kleuterklas en omdat ik geen zin heb om continu zijn gedrag te gaan verklaren heb ik ingestemd. Idd eigenlijk puur voor handvatten voor de juf en om te kijken of eventuele versnelling wel nodig is.
We zullen zien wat de uitkomst gaat zijn.
Maar ik heb eigenlijk meteen een vraag wat jullie hiervan vinden. Want ik vraag mij iets af.
Mijn zoon zit nu in groep 4 en doet groep 5 werk. Cito's scoort hij ver boven gemiddeld. Zijn werkhouding is inmiddels helemaal goed. Ik vraag mij af wat zij hem volgend jaar in groep 5 gaan aanbieden. Krijgt hij dan groep 6 werk??? Ik vraag mij echt af mocht hij geen groep overslaan wat ze met de voorsprong gaan doen?
Er zijn meer kindjes in zijn klas die hier tegenaan lopen. Vooral de kindjes die 2,5 jaar hebben gekleuterd.