In Oktober had juf veel kritiek op de werkhouding van zoon. Wederom heb ik gezegd dat hij zich verveelt en meer uitdaging/verdieping nodig heeft. Hij leert heel snel en makkelijk, vooral op zijn eigen manier. De juf kan hem moeilijk volgen en wilde daarom een onderzoek. Daar staan we nu voor op de wachtlijst.
Toen ook een aantal dingen aangegeven. Die zijn toegepast. En wat denk je? Hij kreeg afgelopen week een prachtig rapport en alle werkhouding issues als sneeuw voor de zon verdwenen. Zelfs boven gemiddeld.🤷♀️
Cito scores zijn nog niet allemaal bekend daar krijgen we later een uitdraai van. Ik weet wel dat hij is doorgetoets. Begon op rekenen E4 (zit zelf in gr 4) waar hij een 1+ op scoorde. Daarna de M5 gemaakt maar weet daarvan nog niet de uitslag. En op technisch lezen M7 gescoord.
De kans is aanwezig dat hij toch een klas gaat overslaan aangezien hij nu ook gewoon gr 5 werk maakt. Alleen wilt de juf dat niet "zomaar" doen en is onderzoek gewenst om te zien hoe zijn brein werkt. Onderschatten we hem of overschatten we hem juist?
Maar hij zelf heeft het gelukkig leuk op school en dat vind ik belangrijker.