Als je het echt serieus wil oppakken zou ik schoenen kopen bij een speciaalzaak.
Zij bekijken hoe je staat, wat je balans is, en hoe je voeten de grond raken als je rent. Zij kunnen dus de perfecte schoen aanbevelen.
Verder ben ik jaren geleden begonnen met Evy (Start To Run). Echt ideaal. Veel afwisselende muziek. Snelle muziek voor ‘t rennen, wat rustigere nummers voor het lopen. Het zijn trouwens gewoon nummers voor op je mp3 of iPod. 1 nummer is dan 1 ‘les’ van ongeveer een half uur.
Dit programma gaat uit van 3x in de week, 10 weken lang. Dan zou je 30 min aan 1 stuk moeten kunnen rennen.
In het begin vond ik het echt heel pittig.
Nu, als ik goed in vorm ben 😅, ren ik 5k in zo’n 32 minuten.
Even een kleine tip: als je in de winter gaat rennen, zorg voor goede (thermo) kleding. H&M heeft mooie fijne dingen, dus hieft niet heel duur te zijn.
En als je je oortjes in hebt en het is koud buiten, dan gaat de wind (bij mij in ieder geval) tussen de oortjes langs, mijn oren in. Had de vorige keer dus echt oorpijn van de koude wind. Vanmiddag gerend met een hoofdband die over mijn oren ging en dat ging echt perfect.