Logopedie
Angel1980 Hier precies hetzelfde. Mijn dochter sliste heel erg. Wij hadden wel een gecontracteerde logopedist gezocht en heb daarna nooit meer iets van een rekening gezien. Dus dat ging allemaal via die logopedist. Hier heeft het ook wel dik een half jaar geduurd....Maar ik moet eerlijk bekennen dat het oefenen thuis er regelmatig bij inschoot. Maar het is helemaal overgegaan dus ben blij dat we het gedaan hebben.
Pietje1987 ja, best intensief. Vooral omdat je ook wel thuis moet oefenen, dus het vraagt ook wel wat van je kind. Maar de resultaten zijn dan wel goed te noemen.
En ik denk wel normale richtlijnen zijn. Mijn zoon heeft namelijk op zijn 3de stottertherpie gevolgd en dat duurde minstens net zo lang (als niet langer).
Owl wij zeggen soms expres lullie (of hullie of zullie
)
Ik ga wel gewoon eens bellen met de lokale logopedie-club om te overleggen.... Ze begint na de zomer ook al aan zwemles, dus even zien hoe dat een beetje handig te combineren valt
Hier 3 maanden voor hij 4 werd begonnen met logo, inmiddels 10 maanden onderweg, ik merk een enorme verbetering. Onze oudste stotterde en viel vaak (uit enthousiastme) over zijn eigen woorden. Daarnaast de sch, ge en s veel aan het oefenen.
Slist ze (heelveel extra lucht) of lispelt ze (wat wij kennen als slissen, dus die ssshhh)
Mijn dochter lispelt, aan lispelen doen ze meestal niets tot een jaar of zes. Mijn dochter had een flinke lispel, maar nu met 7 jr alleen nog maar als ze moe is.
Youtan ik snap het verschil niet zo goed maar ze heeft een soort lange S? Bijvoorbeeld sssuiker of ssslim
Pietje1987 met een luie tong? Tong tussen haar tanden? Dat is lispelen, daar groeien ze vaak overheen. De meeste kinderen lispelen.
Slissen is met heel veel extra lucht tussen tong en kiezen, moeilijk uit te leggen... maar dat gaat niet zomaar over.
Zeker contact opnemen met de logopedist. Hoe eerder erbij hoe beter. En dan kunnen ze ook kijken wat de oorzaak is. Hier is het een verkeerde stand van de tanden en luie tong en al een hele tijd bezig. Een half jaar is
echt niet lang voor logopedie.... sorry
Bloem joepie!
Maandag toch maar bellen