[verwijderd] Maar ik kreeg een standje van de juf want het was niet de bedoeling dat we iets anders deden dan werken met glitter.
Tsss, stomme juf!
Nog eentje van toen ik een jaar of zes was:
Het is weekafsluiting en ik mag optreden. In mijn eentje. De hele school kijkt ademloos toe terwijl ik mijn zij-sluitdans uitvoer en playback op een liedje van Het Goede Doel. Dan wordt ineens de muziek uitgezet. 'Het is nog niet klaar', zeg ik. 'Er komt nog een couplet.' Maar nee, ik moet ophouden. Ik begrijp er helemaal niets van.
Ik houd nog steeds van optreden, maar ik denk dat ik tegenwoordig juist er wel begrip voor heb dat mensen het niet heel boeiend vinden om naar mij te kijken, dus deze klopt niet echt. En nog eentje die wel nog altijd treffend is maar ik desondanks niet goed kan duiden.
We leren lezen uit het grote boek. Gezamenlijk lezen we de woorden op. Als we het woord 'pik' moeten lezen, begint iedereen te giechelen. Behalve ik. En de juf, die ons vermaant stil te zijn. De kinderen die voor me zitten draaien zich om en vragen of ik wel weet wat pik betekent. Ik word boos en zeg: 'Ja, een kip pikt graan.' Ik begrijp niet waarom de rest er zo graag iets vulgairs van wil maken, wat daar grappig aan is, en waarom ze niet gewoon naar de juf luisteren.
Al 3 herinneringen die erom draaien dat ik iets niet snap🤔