Rosemary dat schijnt nogal een discussie te zijn (geweest), vooral in Engeland, heb daar toen een artikel over gelezen omdat ik dus ook mijn vraagtekens had.
De insteek was voornamelijk: waar ligt de grens mbt het respecteren van de identiteit van het kind? Er heerst veel angst dat als docenten er geen ruimte aan wordt gegeven ze dan gezeik zouden krijgen van de woke-cultuur, gecanceld zouden worden, kinderen zich niet gerespecteerd zouden voelen, maar tegelijkertijd was er de vraag of het niet was ontstaan uit transfobie, vanuit het belachelijk maken van mensen die zich identificeren als een ander gender, dat het dus een "ik identificeer me als helikopter/cactus/hond" scenario was wat uit de hand is gelopen.
Het hele therian-gedoe schijnt op tiktok best een trend te zijn, en schijnbaar weten scholen niet wat ze er mee aan moeten, dus laten ze het maar zo.. in de hoop dat ze er overheen groeien denk ik?
Ik heb er zelf een stuk minder moeite mee om ze te beledigen hoor, het is imo gewoon belachelijk. I, die de meest accepterende persoon van de wereld is, moet er ook niks van hebben. Het neemt heel die gsa over, en de focus ligt op blaffende kinderen en "waar koop jij je staarten" in plaats van gesprekken over thema's als coming out, paarse vrijdag of pride. Toen I zich aanmelde was dat met het idee om meer te leren over de geschiedenis van lgbtq+, over het ontstaan van pride, stonewall, actievoeren voor genderneutrale toiletten, school versieren met paarse vrijdag, en het is echt een flop. Persoonlijk vind ik het gewoon zwaar respectloos naar mensen die gevochten hebben voor lgbtq+ rechten, maar goed 😶
Echt heel jammer..