Op het werk hebben we een afdelingsoverleg waar we een tijd geleden besloten hebben dat elke maand een ander team voorzit en thema bedenkt. We hebben verschillende soorten samenwerking, we hebben bijvoorbeeld team adviseurs, administratief, klantcontact enz, maar we hebben ook weer onderlinge samenwerkingen waarbij de samenstelling weer anders is.
Met 1 van mijn teams was ik vandaag aan de beurt voor het overleg en met de afstanden is dat best een uitdaging, want alles is digitaal. Andere teams hebben bijvoorbeeld een quiz gedaan of filmpjes met achtergrondinformatie, dat soort dingen. Maar wij wilden ook wel een aantal zaken presenteren.
En dus hebben wij vandaag een bingo gedaan. Iedereen had een woordenlijst en een schema van 5 bij 5 waarin ze 25 woorden konden invullen. Een groot deel van die woorden werden tijdens de presentatie genoemd en als je bingo had, mocht je interrumperen.
En dat ging beter dan ik dacht. Ik had het al weken geleden bedacht en heb vannacht wakker gelegen van alles wat fout kon gaan, maar mensen vonden het leuk en het zorgde ook voor wat interactie.