Vulpen R. doet nu bijna een maand geen slaapje meer overdag waardoor hij savonds om 19u al echt moe is. Dat hielp al stukken met inslapen. Vooeheen deed hij er namelijk rustig 1.5u over, 100x zijn kamer uit, nu is hij binnen 30 minuten vertrokken.
We hadden eigenlijk helemaal niet het plan om zijn speen af te leren. Om eerlijk te zijn dacht ik dat het nog wel een jaar of zo zou duren omdat ik het idee heb dat hij sociaal emotioneel wat achterloopt op leeftijdsgenootjes. Maar we kwamen zondag laat thuis, wilde hem naar bed brengen maar konden zijn speen nergens vinden. Hij was echt heel moe dus we dachten we proberen het gewoon.. en het ging prima. Hij is snachts ook niet wakker geworden.
Dus vandaag weer geprobeerd en geen enkel probleem.
Ik merkte de laatste tijd wel al dat hij niet meer om zijn speen 'vroeg' als hij zich had pijn gedaan of verdrietig was. Knuffelen en lieve woorden is voldoende troost. Maar goed, ik had dat niet zo geregistreerd als dan kan hij ook wel slapen zonder.
Ben wel erg trots op hem dus dat hij blijkbaar zijn rust kan vinden zonder speen π (Ook beter voor zijn tandjes want hij heeft al een klein overbeetje)
O, maar het is dus geen amazing staaltje ouderschap hoor. We waren gewoon te lui om naar de auto te lopen voor zijn speen en toevallig ging dat goed π