Huggybird I is ook zo.. die moet ik met rust laten en dan gaat het prima. Af en toe even wat eten in stoppen of even naar buiten sleuren voor wat frisse lucht, maar die regelt het zelf.
H wordt echt getriggerd door toetsweken (en vroeger cito), die gaat er in met een.. ik kan het toch niet, ik ben dom, dus het heeft ook geen zin om te leren. Ze vertikt het dan ook gewoon, wordt boos, loopt de hele dag te snauwen en niks helpt dan. Het hielp ook niet mee dat een haar ex-vriendje de vrijdag voor de toetsweek had gezegd dat ze dom was omdat ze basis doet, die onzekerheid zit bij haar zo hoog en dan blokkeert ze gewoon. Terwijl ze de toetsweek is begonnen met een 9.5 voor Engels hè?
Maar dat ziet ze gewoon niet..
En ik snap haar frustratie op zich ook wel, het lijkt me ook vreselijk rot als je een zo veel aan het leren bent en je stapel flitskaarten gewoon niet kleiner wordt.. maar H heeft dan zoiets van: dan kan ik net zo goed niet leren 🤷♀️
Ik denk dat ze in totaal iets van 8 uur geleerd heeft (exclusief het maken van de flitskaarten zelf) en ze had een 3.7, dus voor haar was het ook de bevestiging dat het toch geen zin had, want als ze niet geleerd zou hebben had het toch niet veel lager gekund, dus dat was gewoon tijdverspilling.
En daarnaast vliegen er vogeltjes voorbij, lopen er buren langs, en is haar eigen hoofd een grote bron van afleiding dus als ik er niet bovenop zit gebeurt er gewoon niks 🙈
Gelukkig dat T het niet te serieus opvatte, op een tiende na alles voldoende is hartstikke goed!