Zonnebloem een HBO hebben we hier wel dichterbij zitten, en dat sluiten we nog niet uit maar dan wordt het wel langer doorstuderen (of hierna nog de havo..).
We hebben ook wel interessante MBO opleidingen die wat vriendelijker zijn qua afstand (St. Lucas is maar 5 minuten met de trein, dat scheelt nogal π
), maar die zijn allemaal een stuk breder. Dan is animatie of game artist maar een klein onderdeel.
Ergens hoop ik vooral dat de middelbare school waar I nu naar toe gaat nog even een extra MBO neer knalt de aankomende jaren. π
Het is een combinatie vmbo/mbo, als H bijvoorbeeld verder gaat met horeca kan die gewoon op dezelfde school blijven, die moet dan alleen het fietspad oversteken naar een ander gebouw.
De richting die I gaat doen is afgelopen jaar een pilot geweest voor 1 specifieke klas en start pas officieel in september. H heeft die dus ook niet als optie gehad het afgelopen jaar, zo nieuw is hij nog. I's jaar wordt de eerste lichting.
En ze hebben net een nieuw pand neergezet... π
Ik hoop dus heel erg dat ze deze richting gaan doortrekken naar een MBO versie en die klaar is tegen de tijd dat I daarheen kan.
Over 2 weken heb ik een informatieavond, en dan ga ik dat wel informeren!