Manque En wat het keurslijf betreft, @Honkeytonk, wat dacht je van kinderen die een religieuze of antroposofische opvoeding krijgen? Er wordt nu ingezoomd op een levensstijl die de meeste van ons vreemd is, maar dat maakt hem niet vreemder of rechtlijniger dan andere opvoedingen.
Oh maar hier ben ik het helemaal mee eens hoor. Alleen die mensen hoor ik niet zo vaak zeggen dat ze zo vrij zijn enz. Snap je? Wat die vader zegt in de docu, klopt niet met wat er gebeurd. Er is geen verschil tussen ouders die hun kind als tandarts pushen en tussen deze ouders die hun kind naar muziek pushen, zonder echt te kijken wat het kind nu wil. En deze ouders zijn zo tegen onze maatschappij, willen er niks mee.te maken hebben en duwen hun kind nu zo die maatschappij in. En de muziek die je kort hoort, klonk goed, maar het conservatorium is nu niet een plek waar je zomaar even binnenkomt. Goed is niet goed genoeg. Het past allemaal niet bij die visie die ze vertellen. Dat diploma's onzinnig zijn en zorgen dat mensen falen bv.
Alleen ik ken niet zoveel.kinderen die zo gepusht worden, hier in de omgeving is men , ja meer vrij in het opzicht van, bekijk wat er is en kies iets waar jij je goed bij voelt. (Onder begeleiding van ouders/familie/vrienden zodat je niet verzuipt in de keuzes).
Kijk en mijn mening is over de docu. En er kan van alles meer zijn, maar het beeld wat ze laten zien, terwijl.die jongen voorleest, kan ik moeilijk van zeggen dat hij vloeiend leest.. hij leest, voor een gemiddelde.14 jarige , heel slecht. Wat daar de reden van is weet ik niet, maar hij krijgt er, zover je kan zien, ook weinig extra hulp bij. Schrijven idem (al weet ik niet zeker of dat stukje wat ze laten zien van nu was of bij toen hij 8 werd was).
En verder, het is een jongen die liefde krijgt en in een veilige omgeving opgroeide, ik zie niet dat hij het slecht heeft oid. En hij lijkt ook best slim. Ze geeft niet voor niks toestemming dus geloof ook prima dat hij het goed heeft.
Maar nog steeds, lezen en schrijven kon hij slecht, van wat ze laten zien hebben. En ik.vind hun gepush niet stroken met hoe zij in het leven staan, maar het kan natuurlijk ook door de docu komen, dat ze een verkeerd beeld laten zien van hun visie of hun gepush.