Ik vond het best dubbel. Ik snap helemaal het idee van falen in de maatschappij, hoge druk voelen etc. Maar ergens leggen ze hem toch de druk om de muziek of kunst in te gaan. Meer opties heeft hij namelijk niet echt. Zijn ouders zo enthousiast over zijn muziek, maar je bent toch afhankelijk van wat anderen ervan vinden. En dat om geld vragen vond ik ook heel apart. Dat past niet helemaal samen met niks met de maatschappij te maken hebben, als je zo gaat vragen om geld en dan ook nog onder het mom van God.
Ik ben sowieso niet zo’n fan van thuisonderwijs, maar op mij kwam het ook over dat ze maar aanleren wat zij belangrijk vinden. Jammer dat er niet dieper op ik werd gegaan hoe ze dit aanpakken.
Had ook heel erg het idee dat de jongen zichzelf moest verdedigen bij het stukje over risico’s tegenover vader.
Denk ook niet dat het jointje in de auto het enige jointje was die vader rookt. En voor moeder trouwens ook.
Vond het daarnaast niet zo’n lekkere docu om te kijken. Beetje onsamenhangend soms en niet fijn gefilmd en bewerkt.