@[verwijderd] ik wil hier toch nog wel even op reageren.
Het milieu een ver-van-mijn-bed-show? Je zit er middenin! Je kinderen ook! Hoe kùn je zoiets zeggen? Het milieu en het klimaat is de verantwoordelijkheid van iedereen. Ook van jou.
Jij denkt dat het plastic in de oceanen van anderen is en niet van jou? Hoe naïef. Plastic dat gescheiden wordt ingezameld of door gemeentes wordt gescheiden wordt geëxporteerd naar het buitenland. In landen met minder strenge wetten wordt het gewoon gedumpt. Op stranden in de Indische oceaan zijn plastic resten met Dubbel Zo Lekker! erop gevonden. Dat komt uit Nederland. Dat kan van jou afkomstig zijn.
Ik hou ook van een fijn leven en een schoon huis. Maar dat je huis naar chloor en bleek moet ruiken om als schoon te beschouwen, is aangeleerd. Al die fabrikanten hebben ons geleerd dat je hun producten nodig hebt om je huis blinkend schoon te krijgen. Dat is niet waar. Met eenvoudige duurzame middelen als water, soda, azijn en groene zeep krijg je óók je huis schoon.
Ik hoop echt dat je wat hier gezegd wordt ter harte neemt. Want water uit flesjes drinken en 14 wassen per week is gewoon niet okee. Niet.