@Born2bme ja wel een beetje bang voor, maar meer bang dat hij onhandelbaar wordt door te weinig uitdaging.
@[verwijderd] nou echt lang verhaal hoor, juf vond hem er toen emotioneel nog niet klaar voor én ze hadden slechte ervaringen met kort kleuteren. Ze staat er nog steeds achter ondanks zijn grote voorsprong.
@Jessie80 Het gaat heel goed, voor ons ging dat altijd al goed. Volgens zijn juf had hij moeite met oplossen van problemen met andere kinderen. Tijdens gym ging hij huilen als hij er niet uit kwam. Toen heb ik met hem gesproken en daarna heeft ie nooit meer gehuild. Hij zei, mam ze willen met zn allen de bal op muj gooien, ik vind dat niet eerlijk. Of ja maar mam ze houden zich niet aan de regels. Waarna hij vervolgens met hun in discussie gaat er niet uitkomt want ze begrijpen hem niet. Toen vertelde ik hem dat ie het gewoon als een spel moet zien en als ze zich niet aan de regels houden is dat niet zijn probleem. Nooit meer gehuild daarna.
Hij valt op in de klas. Doet dingen anders en op zijn manier. De juf en IBer opperden HB (zeg dit niet graag). Maar omdat het leek alsof hij moeite had met het sociale werd ASS (milde vorm) ook geopperd. Ik kon hem laten testen maar ik wilde niet. Hij is nl geen 'probleem' jongen, hij is juist hartstikke chill zolang hij wordt uitgedaagd. Dus vlak daarna kreeg hij gr 3 werk en fleurde echt helemaal op! De juf gaf ook aan dat zijn sociale 'problemen' helemaal weg waren, opeens🙄.
Ik heb altijd aangegeven dat hij gewoon niet levelt met zn klasgenootjes, maar goed ik volgde juf haar advies. Daarom echt blij dat hij nu in een combiklas komt gr 3,4 en 5 samen. Misschien kan hij 3 en 4 in 1 doen, dat zou voor hem de beste optie zijn denk ik. Hij zal sowieso aangepast werk krijgen. En op sociaal vlak gaat hij denk ik nu de grootste groei doormaken. Ik denk dat hij nu echt tot zn recht zal komen.