Wij hebben meer wasmanden in huis dan dat ik wassen draai 🤣 .
Twee oudste dochters hebben er één op hun kamer, om te voorkomen dat de kleding op de grond belandt (want het zelf in de wasmand bij de wasmachine doen, is natuurlijk heel moeilijk als je puber bent).
Man heeft zijn eigen wasmand en wast ook zijn eigen kleding. Dat is eigenlijk zo gebleven toen we zijn gaan samenwonen, en nu een beetje absurd, maar het werkt nu eenmaal voor ons.
Dan heb ik nog 4 wasmanden bij de wasmachine staan: 2 in een waskast van de ikea (met die gaten in de deur) voor witte/lichte en donkere was. Dan nog 2 kunststof heupmanden van de ikea, waarvan 1 voor de 60 graden was (zo hoef ik geen vieze onderbroeken en vaatdoeken e.d. uit de andere was te vissen) en de ander is leeg en gebruik ik om de was van het wasrek en droger in te verzamelen wanneer ik compleet lui voor de tv de was ga vouwen.
Ik draai een was als een wasmand vol is of gewoon als het eerder zo uitkomt. Handdoeken was ik zeker niet dagelijks, ik denk namelijk dat we allemaal juist schoon zijn als we uit de douche komen en zie geen enkele reden om een handdoek te wassen alleen maar omdat hij nat is. Dus 60 graden was wordt aangevuld met handdoeken of beddengoed, net hoe het uitkomt.
Ik begin de week meestal met donkere was, als deze heel vol is dan doe ik eerst de broeken en daarna de rest en anders gaat het samen. En zo ga ik gedurende de week de andere wassen af. In het weekend is de wasmachine dan voornamelijk van man). Ik denk dat we zo uit komen op zo’n 6 wassen in een week.