Een topic voor uitjes voor de zomervakantie! Iedereen kent de dierentuinen en de Efteling wel, dus plaats hier juist de onbekendere uitjes. Een leuk museum, zwembad, buitenspeeltuin, plas, evenement... ik ben benieuwd!
Onbekendere uitjes voor de zomervakantie
Welke regio?
Honkeytonk Alles mag! Wij vinden het niet erg om een stuk te rijden en anders hebben anderen er misschien iets aan
Steinerbos in midden Limburg is erg leuk! Grote speeltuin in het bos en zit ook zwemgelegenheid (buiten) bij. Ook voor meerdere leeftijden geschikt.
[verwijderd]
Speeltuin Elckerlyc in Oss is echt geweldig!
De Splinter in Eindhoven is ook leuk.
Oertijdmuseum in Boxtel is ook leuk. (Groot deel buiten)
Over dino's!
Oh en die valkenier in Valkenburg! Een klein sxhalig pretparkje! Super leuk voor kinderen tussen. 2-8.
En ook zo een kleinschalig pretpark met dolfijnenshows: in Brugge (be): Boudewijn seapark.
Leuk! Ik volg
[verwijderd]
Zorgdierentuin Zie-zoo in Volkel is trouwens ook een leuke afwisseling van de grotere dierentuinen, niet te duur en ander soorten dieren dan je normaal gesproken ziet.
In Naarden heb je oud Valkeveen. Een park met speeltuin, strand, paar attracties. Heerlijk voor de kleintjes en wat oudere kinderen!
Dierenrijk in Nuenen, leuke kleinschalige dierentuin! En best zoo, kleine dierentuin, echt geschikt voor peuter/kleuterleeftijd, zoo Veldhoven is ook leuk! Mag je zelf met stokjes de papegaaien voeren.
Zoals je merkt, ik ben echt Zuid Nederland gericht
Verder heb ik goeie verhalen gehoord over de billybird parken, maar ben er nog nooit geweest zelf. (Hemelrijk in Volkel en drakenrijk in Reuver).
In Sevenum heb je nog mattel play en Toverland, maar mijn zoontje is 2 en daarvoor hoor ik dat hij nog wat jong is.
- Bijgewerkt
Zooparc in Overloon is ook leuk trouwens!
Nu stop ik
- Bijgewerkt
Het Geofort in Herwijnen, wel vooral voor de wat oudere kinderen
Slot Loevestein in Poederoijen
Grote speeltuin Mart Roeffen in Grubbenvorst.
Grote speeltuin Kitskensberg in Roermond
Museum de gevleugelde vrienden in Eindhoven.
Pretpark Tivoli in Nijmegen. Leuk voor kinderen tot een jaar of 10. Of ouder die niet veel durven
Openluchtmuseum in Arnhem
Archeon
Bokrijk in België net over de grens.
Continium in Kerkrade
Romeins openluchtmuseum museum in Xanten (Duitsland)
Ik denk nog ff verder.
Kasteelpark in Born
Dierentuin in Keulen
Dierentuin in Duisburg
Ik lees al heel veel leuke dingen!
Irrland in Duitsland (net over de grens)
niet duur en mega groot.
Geen grote attracties maar meer een mega speeltuin met wat diertjes erbij.
Orchideeënhoeve in Luttelgeest (beste met wat minder weer doen)
Hans en Grietje in Zeewolde
Oerrr bossen zijn er verschillende in NL
Zuiderzeemuseum
Nemo
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Irrland in Duitsland
Splesj, waterpark in Hoeven
Geertjeshoeve in Vleuten
Nijntje museum in Utrecht
Absoluut geen aanrader:
Neeltje Jans