Sevenof9 Als het al in de geschiedenisboeken komt. Ik denk eerlijk gezegd dat dit geen prominente plaats gaat innemen. De rijken hebben altijd al veel geld uitgegeven aan extravagantie, maar dat is niet waar in de geschiedenisboeken de nadruk op ligt, of waar überhaupt enige aandacht aan gegeven wordt. Het gaat meer over dingen als welke ontdekkingen er werden gedaan, wat de stand van de wetenschap was, welke oorlogen en veldslagen er gevoerd werden, wie welk land bezat / daar de macht had, hoe de mensen leefden en welke mate van welvaart en welzijn ze hadden, of groeperingen onderdrukt werden of zelfs als slaaf werden gehouden en of er opstanden of revoluties kwamen. Dat soort dingen. Natuurlijk speelt geld in als die zaken een rol, maar ik kan maar weinig voorbeelden geven van historische bouwwerken die financieel gezien extravagant waren, terwijl de gewone man in die tijd moest bloeden. Tenminste, ik kan wel een paar bouwwerken bedenken waarvoor dat waarschijnlijk geldt, maar ik heb nog nooit gehoord dat hoeveel geld daar dan naar gegaan is en dat daat destijds veel ophef over is geweest onder het volk.