iMoeder ja leuk groepje is dat ๐
Wel interessant om te lezen!
De imam van deze moskee is diezelfde gast die toen in het nieuws was (jaaaaren geleden) omdat hij Rita Verdonk geen hand wilde geven, hoop drama was dat ๐
En invallen door Fiod, belastingontduiking, aangifte van kindermishandeling.. noem het maar op.
Nu zijn mijn kinderen gelukkig niet gevoelig voor dreigementen met naar de hel gaan, maar dat begon dus al op de kleuterschool..
Ik ken de andere kant ook hoor, de beste vriendin van H op de basisschool was half Marokkaans en die moeder was super relaxed (al schijnt dat inmiddels wel veranderd te zijn sinds haar man is overleden ๐ฌ). En door het wonen in een multiculturele wijk kom je natuurlijk dagelijks in aanmerking met allerlei verschillende culturen, en dat kan ook een enorme verrijking zijn. Ik heb echt totaal geen pvv-achtige ervaringen ofzo over verloedering en whatnot. We hebben verschillende culturele centra waarvan een hele grote in het midden van de wijk (combi bibliotheek) en de ergste 'overlast' is dat sommige culturen vrij luidruchtig (gepassioneerd?) kunnen zijn, en die zitten dan in het restaurant terwijl ik juist de bibliotheek op zoek voor rust en stilte ๐
Maar ja, die ene moskee is wel lastig, zeker omdat mijn kinderen dus dagelijks in aanmerking kwamen met aanhangers daarvan en hun geaardheid gewoon openlijk veroordeeld werd. Op deze school gaat het gelukkig wel veel beter, al blijven er wel momenten dat het weer even op speelt, zoals met de gsa voorlichting. Ik denk dat me dat dan toch harder raakt omdat het dan ook snel een oh nee, niet wรฉรฉr wordt..