Love1990 Ik zou me echt niet te druk maken hoor, een goede school komt met een oplossing.
Verhaal van mn zoon is ook best bizar en vond de gesprekken met de juf zeer vermoeiend, ik herkende mn kind echt niet. Afgelopen januari ofzo bleken zijn citoscores zeer hoog, maar juf vond dat hij het nog steeds sociaal moeilijk had. Er werd zelfs gesproken over onderzoeken, mogelijk een vorm van autisme (terwijl de juf aangaf daar nooit bij hem.aan gedacht te hebben. Gelukkig zei ik nee, dat ik er nog over wilde nadenken en een gesprek met ib'er wilde.
In dat gesprek kwam meer naar voren dat hij hoogintelligent is. Afgesproken dat we het nog zouden aankijken, ze had nog wat dingen (uitdaging) voor hem. Nadat gesprek had ik een paar dagen later weer een gesprek met zijn juf. Zegt ze opeens, het is helemaal weg, het knopje is om. En pats boem weg sociale 'problemen'. Zó blij dat we niet meteen de onderzoeken zijn gestart!
Hij kreeg daarna groep 3 werk taal en rekenen, en een nieuw meisje in de klas van zijn leeftijd ( hij was inmiddels de oudste). En hij fleurde helemaal op!
Dit is nog maar de korte versie want heb best voor onszelf moeten opkomen. De juf benoemde mijn zoon als een 'geval' wat ze nog nooit eerder in de klas heeft gehad🤣🤣. Dus ze miste ook wel wat expertise, dat is niet erg. Maar hierboven schreef iemand dat we vertrouwen in de leerkracht moeten hebben, maar er mag ook vertrouwen in de ouders zijn!
Volg je gevoel en vraag vooral wat ze voor haar kunnen betekenen, mocht ze tóch nog gr 1 nog eens doen, en ze zich kapot gaat vervelen. Deze kwesties blijven echt lastig.
Maar in principe is mijn zoon er niet slechter lp geworden. Alleen als hij nu in gr 3 start zal hij wéér aangepast werk krijgen. Hij doet dan weer niet wat zijn klasgenoten doen. Kans is daarom groot dat hij nu een klas zal overslaan😁.
Hier trouwens een dikke mazzel want gr 3,4 en 5 zijn samen. Ik denk dat de grootste groei voor mijn zoon nu pas komt, in zeer positieve zin.