Om het toch ergens te kunnen melden ๐
gisteravond kreeg ik ineens een app van mijn man dat hij denkt dat we te verschillend zijn. Heel wat heen en weer geapp, maar goed, ik heb hem succes gewenst en hij mag van mij doen en laten wat hij wil. Dat vond hij prima, maar dan niet meer met mij ๐คจ
zondag vlak voor het eten werd de jongste wat dreinerig en vervelend (okรฉ, oervervelend), wat doorging tijdens het avondeten. Hij piepte over het eten, dat wilde hij niet, aardappels zijn vies. Ik zei nog; prima, dan eet je niet. Maar mijn man was er zo flauw van, dat hij uiteindelijk zijn bord aardappels in een leeg schaaltje gooide met veel geweld; schaaltje kapot. Vervolgens schept hij chagrijnig boontjes bij de jongste in het bord en zette het bord voor zn neus; te hard dus bord belandde op de grond. Vervolgens zegt hij tegen de oudste twee dat zij ook eens moeten luisteren en moeten stoppen met ruziรซn (let wel; ze deden op dat moment niks). De jongste overstuur natuurlijk, de middelste met haar handen op haar oren en de oudste begon vreselijk te huilen en is naar zijn kamer gegaan. Ze zijn vreselijk geschrokken en ik eigenlijk ook. Dat was ook het moment dat ik besloot dat dit niet meer te doen is.
De oudste is nog steeds boos, wat ik volledig begrijp. Hij heeft een kinderapp op de tablet waarmee hij berichtjes kan sturen. Het regende berichtjes dat hij papa stom vindt, dat hij hoopt dat papa snel moest gaan werken en niet meer thuis kwam wonen etc. Wat ik eigenlijk ook wel begrijp. De jongste wilde een half uur niks meer van zijn vader weten, ook begrijpelijk.
Voordat de oudste naar bed ging moest hij weg om te werken, dus heb het er niet meer over kunnen hebben. Toen hij gisteravond appte heb ik ook gezegd dat dat gedrag van zondag gewoon niet acceptabel is. Maar hij vindt het wel meevallen geloof ik, hadden ze maar niet moeten lopen etteren ๐ฃ
nou ja, we gaan nu dus definitief de boel in gang zetten. Het ergste is nog, dat ik een rekening van de belastingdienst heb liggen die binnen 2 dagen betaald moet zijn, maar daar mag ik het lekker mee uitzoeken zegt hij. Hij verandert langzaam in een enorme klootzak, dat is wel duidelijk.