[verwijderd] in de generatie van mijn schoonouders zeker, maar daar was het sowieso nog vreemder als de vrouw na de geboorte van eerste kind bleef werken natuurlijk. Nu zie je dat veel vrouwen nog wel werken, soms vanwege bittere financiële noodzaak, maar ook gewoon omdat ze het leuk vinden. Ook veel agrarische kinderopvang, kamperen bij de boer, dat soort dingen. Maar een carrière (van 32+ uur) echt los van de boerderij is inderdaad nog best uitzonderlijk.
Grappige is wel dat mensen het zich moeilijk kunnen voorstellen wat de impact is, dus aan de ene kant kan hij vaak wel de kinderen uit school halen als er iets uitzonderlijks is of tussen de middag (geen continuerooster), aan de andere kant legt hij nooit de kinderen mee op bed omdat hij dan aan het werk is, werkt hij ook elke zaterdag en zondag en zijn dingen als geboortes van kalfjes, bewerken van het land en kapotte machines niet iets wat zich laat sturen en dus altijd ongelegen komt. En het feit dat ik daarmee deal maakt me natuurlijk meer boerin dan ik wil toegeven....