[verwijderd] 1981mama en een potje? Ik zou het gewoon cold turkey proberen. Heeft hij al eens echt in zโn onderbroek gepoept? Meestal schrikken ze daar best van.
1981mama [verwijderd] ja hij schrok ook toen hij vandezomer in zijn onderbroek poepte en ook toen het zo op de grond viel. Maar het lijkt wel alsof er nog geen controle is
[verwijderd] Nog een voor de vraagbaak: Waarom wordt onze dreumes altijd wakker als wij gaan slapen? Terwijl we zachtjes doen. Als de katten hun gekke uurtje hebben blijft hij lekker doorslapen.
[verwijderd] [verwijderd] heeft dochter ook. Als we naar bed gaan, is het standaard dat ze even draait of wakker wordt. Geen idee.
Marshmallow Vraagje over zindelijk worden. Vandaag is peuter zonder luier naar kdv gegaan. Allemaal goed gegaan, maar hij is dus bang voor het toilet. Hij is bang dat hij erin valt. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken, zodat hij ook zonder wc verkleiner erop durft?
[verwijderd] Marshmallow hier nam ik eerst altijd zijn potje mee naar de wc. Dus eerst daaraan wennen. Laten zien hoe ik op de wc plaste en dat het echt niet eng was (haha). Daarna ging ik hem begeleiden op school (hij gaat naar school sinds hij 3 is) op de wc. Iedere keer toen ik hem bracht gingen we even plassen samen. Na zo een week was hij niet bang meer ๐
Marshmallow [verwijderd] oh ja dat kunnen we ook nog proberen. Hij gaat al heel vaak mee naar de wc ๐, maar kan het wel extra benoemen dat ik er niet doorheen val natuurlijk. Morgen neemt z'n vader de verkleiner mee naar t kdv. Ben iig zo trots, vandaag hele dag zonder luier!
Soturi In verband met de herindeling van categorie De Kinderen, verplaats ik dit topic naar Iniemini: 0-2 jaar. Mocht je het niet eens zijn met deze verplaatsing, of andere vragen hebben, rapporteer dan dit bericht. We nemen dan snel contact met je op.
Soturi Soturi Ik kan hem overigens ook terugzetten naar 3-5 jaar met een wijziging van de topictitel.
Soturi [verwijderd] Dan hernoem ik hem naar: Vraagbaak 0 t/m 2 jaar. Omdat we de baby-peuter-dreumes naamgeving er het liefst uit willen hebben. Ben je het daarmee eens?
[verwijderd] Vraag: zoontje is ruim 1.5 jaar maar zegt nog geen woord. Hoe kan ik dit stimuleren? (Boekjes, praten, zingen en spelen doe ik allemaal al)
[verwijderd] [verwijderd] wordt jouw zoon 2-talig opgevoed? Grote kans dat ze dan wat later gaan praten. Heb geduld. Je biedt genoeg taal aan. Bij 1 jaar en negen maanden sprak mijn dochter heel weinig. Maar een half jaar later begint ze echt te kletsen.
[verwijderd] [verwijderd] ja 2talig, maar andere kindjes in zijn omgeving die ook meertalig worden opgevoed lopen niet achter. Nu weet ik dat 1.5 nog niet achterlopen is, maar hij hangt al maanden stil in zijn taalontwikkeling. Soms doet me dat twijfelen of ik misschien iets verkeerd doe.
Softbasegaming [verwijderd] mijn dochter (mei 2017) zegt ook nog niet veel meer dan mama en word niet 2-talig opgevoed.. Maar ze is ook laat met staan/lopen en eigenlijk met alles wel ๐ค๐
[verwijderd] [verwijderd] nee joh, sommige kindjes zijn snel met taal. Sommige zijn lichamelijk heel snel. Of juist ruimtelijk inzicht. 1,5 is nog te jong om te spreken van een achterstand.
[verwijderd] [verwijderd] gaat hij naar de crรจche/speelt hij vaak met andere kinderen? Dat kan ook helpen. Communiceert hij wel op andere manieren? Je zou dit aan jullie pediatre kunnen vragen als je je zorgen maakt.
[verwijderd] @[verwijderd] mijn oma verteld altijd dat mijn ook nooit wilde praten. Toen hij op zijn 2e ging praten, zat er ook geen stop meer op. Gelijk volle zinnen. Hij heeft waarschijnlijk gewacht tot hij zeker was dat hij alles goed kon zeggen. Wie weet heeft jouw zoontje dit ook?
Toch6 [verwijderd] Toen hij op zijn 2e ging praten, zat er ook geen stop meer op. Gelijk volle zinnen. Hij heeft waarschijnlijk gewacht tot hij zeker was dat hij alles goed kon zeggen Die ken ik ook hier ๐