Hopsatee Keer terug naar Nieuw Zeeland en met een camper door Europa trekken. Sowieso veel op reis. Dat was het wel :-)
2littlemonkeys Lekker 2 alles erop en eraan vespaโs Kopen en rondcruisen door de stad, terrasje hier en daar en overwinteren op Curacao ๐ Een mens mag dromen toch....
Ysabella Ik weet dus echt niet wat ik later zou willen doen en eigenlijk vind ik dat ontzettend stom. Mijn man zou net als mijn opa, oma en moeder willen reizen en de wereld willen zien. En als hij het er dan over heeft denk ik alleen maar ; wat een gedoe. ๐ Leuk hoor door de Sahara, Rusland of IJsland/Alaska, maar ik zit liever op een mooie zomerse avond heerlijk in mijn tuin. ๐
Tantetil Ysabella hahahaha dit denk ik dus vaak ook! Als de kinderen iets ouder zijn, wil ik een andere baan dichter bij huis. Misschien ook op een ander rechtsgebied dus zal ik eerst wel wat cursussen moeten doen. Verder weet ik het nog niet.
Bubblicious Ik zou niet zo heel erg goed weten wat ik later zou willen doen(klinkt ook nog zo ver weg) Het lijkt mij sowieso wel erg leuk om later oma te worden ๐
Marshmallow Bubblicious ja ik dus ook. Lijkt me geweldig. Verder wat van de wereld zien, maar ja daar is geld voor nodig.
Nescio Het zou me geweldig lijken om op mijn kleinkinderen te passen! Maar als we gewoon alle vijf gezond en gelukkig zijn tegen die tijd, ben ik al heeeel dankbaar
2littlemonkeys Nescio mocht ik kleinkinderen krijgen dan ga ik dat ook zeker willen doen. Ik zeg nu al altijd dat ik een veel leukere oma wordt dan de omaโs die mijn kinderen hebben. En dat mijn kinderen veel meer aan mij als oma gaan hebben dan ik aan mijn moeder/schoonmoeder....
SYRV Veeeeel reizen! Doordat we beiden jong ouders zijn geworden hebben we die kans niet gehad. Zodra de kids zelfstandig genoeg zijn (uitwonend, hun eigen boontjes kunnen doppen), gaan wij er op uit! Aangezien we dan nog relatief jong zullen zijn wachten we niet tot ons pensioen๐
Ysabella Tantetil we regelen tegen die tijd wel een avdk meeting in รฉรฉn van onze tuinen terwijl de rest van avdk op wereld reis is. ๐
Tantetil Ysabella ja met een live verbinding. Moeten we wel rekening houden met mijn dutjes in de middag, want die ga ik dan natuurlijk wel doen.
Vulpen Ysabella Ik sluit me bij jullie aan! Ik wil later borduren, schrijven, lezen, talen leren, tuinieren, veel naar theater, vrijwilligerswerk doen en lekker uitslapen. Ik hoop dat ik dat tegen die tijd allemaal nog kan.
Ysabella Tantetil ja een live verbinding Haha. Want kijken hoe het mis gaat is natuurlijk wel leuk. ๐
[verwijderd] Een mini appartement in de jordaan kopen (van de dan ervenis van mijn ouders) met 1 extra slaapkamer voor kleinkinderen. De zaak verkopen, ons huis verkopen, het bedrijfspand verhuren en van die inkomsten lekker leven. Misschien als man zich verveelt met niets doen nog af en toe klussen op project basis blijven lijden (desnoods in dienst ipv voor zichzelf) en lekker gaan leven op loopafstand van alles waar we van houden en vooral genieten van het leven en veel moeie verre reizen maken hopelijk dan nog met kinderen en kleinkinderen. Ik zie dit beeld helemaal voor me!
Deliana Genieten van het leven.... Een 'relaxed' leven met een hele leuke man; huisje boompje beestje oma worden en betrokken zijn bij het leven van de kleinkinderen een paar keer per jaar met vakantie Nou ja, eigenlijk hele simpele dingen dus ๐
Nescio 2littlemonkeys mijn schoonmoeder is overleden en mijn eigen moeder woont te ver weg voor spontaan oppassen. Ik hoop dus ook dat dit mij gegund is.
Sevenof9 Mijn wensen voor als ik niet meer hoef te werken zijn hetzelfde als de wensen die ik nu heb. Ik geloof er niet zo in om dat gescheiden te houden, heb te vaak van dichtbij gezien dat mensen overlijden op veel te jonge leeftijd. Voor hun is later nooit gekomen. Dus ik wil NU die dingen doen. En wat ik wil is mezelf blijven ontwikkelen, steeds nieuwe dingen leren qua kennis maar ook spiritualiteit. Ik wil genieten van kleine dingen en de mooie omgeving waarin ik woon (dus ik wandel nu bijna elke dag hier in de buurt). Ik wil in mijn droomhuis wonen (work in progress). En ik wil graag nog een keer met de trein door europa reizen en heel veel zien en weinig spullen meenemen. Dat staat nu nog niet gepland, ik ga denk ik zo'n vakantie plannen als we ons huis hebben. Een keer lopend naar andere landen lijkt me ook heel gaaf, of fietsend. En gewoon in de tuin zitten met een kop thee of koffie en genieten.