Bloem Zijn er meer scholen die al in de brugklas een schoolreisje naar het buitenland organiseren? De VO-school hier dus wel. 4 dagen naar het buitenland. Ze verblijven dan met 2/3/4 personen bij een gastgezin. Dat vind ik dan wel weer fijn. Niet alleen dus. Maar ik vind het wel heel vroeg. Wij gingen vroeger ook maar dan vanaf de 4de klas. Met 15/16 jaar dus.
Jootje Hier doen ze dat bij de scholen die tweetalig bieden, als je tweetalig kiest ga je elk jaar een aantal dagen naar het buitenland, al vanaf de brugklas. Wij gingen ook pas in de vierde met overnachting naar het buitenland.
[verwijderd] O dat is wel wat vroeg. Wij gingen inderdaad in de 3e of 4e klas pas. Londen weet ik nog. Ja ik was toen 15 jaar Ik weet van de school waar onze dochter straks heen gaat dat ze zeker het eerste jaar in de buurt blijven voor de kennismaking
Schaapkameel School van zoon doet alleen kampen en activiteiten in binnen en buitenland waar je je voor op kunt geven. Niet klassikaal. In de brugklas was dit alleen in Nederland geloof ik maar omdat zoon geen trainingen mag missen kan hij met dit soort dingen nooit mee en heb ik me er niet in verdiept. Hij gaat wel al sinds zijn 8ste voor toernooien naar het buitenland. Ze slapen dan met nog een teamgenoot in een hotelkamer. Hier zijn geen ouders bij. Was de eerste keer wel slikken. Zo'n miniventje met rolkoffer en wij gewoon in Nederland...
Bloem Schaapkameel oh dat geloof ik. Slik..... je moet er dan ook maar op vertrouwen dat alles goed gaat he.
Schaapkameel Bloem moet toegeven dat ik wel heel erg blij was met het sms'je van de trainer dat hij lekker lag te slapen... Daarna toch maar een mobieltje voor hem geregeld dat hij me zelf ook kon bereiken!
Owl Hier gingen we in de tweede op wintersportkamp, en in de vierde op werkweek. Maar allemaal met veel toezicht, in de vierde wel ook wat vrije tijd om in een groepje van 4 wat te gaan doen, maar ook dat was best afgebakend.
Anouk2005 Niet in de brugklas. Onze zoon van 15 jaar gaat komende mei wel van zondag tot vrijdag naar Lissabon, hij zit in 3 Mavo.
Adje In de brugklas vind ik ook wel vroeg. Mijn oudste dochter (15) gaat van dinsdag tm vrijdag naar Oxford en London. Ze zit in de examenklas (mavo 4). Wel een keer op excursie naar Duitsland in de tweede klas, maar dat was maar een dag.
[verwijderd] In verband met de herindeling van categorie De Kinderen, verplaats ik dit topic naar School en opvang. Mocht je het niet eens zijn met deze verplaatsing, of andere vragen hebben, rapporteer dan dit bericht. We nemen dan snel contact met je op.